بودجه‌بندی زن و شوهری

بودجه‌بندی زن و شوهری

بودجه‌بندی زن و شوهری

ما قبلاً راجع به بودجه‌بندی صحبت کردیم ولی وقتی به عنوان یک زوج بخواهیم بودجه‌بندی داشته باشیم، می‌تواند کار بسیار سختی باشد.اینکه توجه به مسائل مالی شخصیتان را با نیازهای همسرتان متعادل کنید؛ سخت است. باید با همسرتان وقت صرف کنید و راجع به برنامه‌ریزی بودجه خودتان با هم صحبت کنید. اگر همسرتان این کار را انجام ندهد شما باید خودتان حواستان به آن باشد. باید مسائل مالی خودتان را نظارت کنید و تغییر رویکردهای مالی خود را چک کنید. طبق معمول ما در نیوُ برای شما راهکار داریم.

مراحل زیر را به عنوان یک تست زناشویی انجام دهید:

مخارج خانه را تعیین کنید.
این اولین کاریست که باید انجام دهید. نیازهای خانگی شامل چیزهایی مثل اجاره، مخارج تعمیر، مواد غذایی، خرج ماشین و پرداخت قرض‌ها و قسط‌هاست. یک عدد تقریبی در مورد هزینه‌های این موارد وجود دارد.
شما می‌توانید با خرید یک ماشین ارزان‌تر، صرفه‌جویی در خرید مواد غذایی و حتی اجاره یک خانه کوچکتر پول بیشتری صرفه‌جویی کنید. این تعهدات باید قبل از اینکه شما حتی بخواهید برای خرید اقلام لوکس برنامه‌ریزی کنید بوجود بیاید و با آنها روبرو شوید.

اهداف بلند مدت داشته باشید.
خیلی مهم هست که به عنوان زن و شوهر اهداف مشترکی برای خود تعیین کنید. این اهداف بلند مدت باید بخشی از برنامه‌ریزی مالی شما باشند. این طرح می‌تواند به شما کمک کند که تعیین کنید در چه مدت زمانی می‌توانید یک خانه بخرید و یا برای داشتن یک خانواده بزرگتر برنامه‌ریزی خود را شروع کنید. همچنین می‌توانید برای بازنشستگی یا تعطیلات رویایی خود پس‌انداز کنید.
هنگامیکه اهداف ماهیانه داشته باشید میتوانید راحت‌تر بودجه‌بندی کنید. اگر بدون هیچ هدفی در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی میکنید، مطمئن باشید با مشخص کردن یک هدف این میزان پس‌انداز خیلی بیشتر خواد بود.
بعضی از اهداف اولیه شما ممکن است رها شدن از شر بدهی‌ها و شروع در صرفه‌جویی در هزینه‌های خانه باشد. فراموش نکنید که بخش مهمی از برنامه‌ریزی مالی خود را به بازنشستگی اختصاص دهید.

خواسته‌ها و نیازهای شخصی خود را مشخص کنید.
هنگامی که نیازهای خانوار را تعیین میکنید، می‌توانید شروع به صحبت در مورد نیازها و خواسته‌های شخصی خودتان کنید.
این موارد می‌توانند شامل چیزهایی مثل عضویت در باشگاه، هزینه لباس، آرایشگاه و سایر اقلامی باشد که شما ممکن است مبلغی را صرف آن کنید. شما ممکن است بتوانید همسرتان مجبور کنید خرید بازیهای ویدئویی را حذف کند در حالی که شما مبلغ زیادی صرف هزینه‌های احساسی مثل موهایتان میکنید و یا برعکس! (باید ببینیم کی زورش بیشتره!)
مهم این هست که متوجه شوید نیازهای شما با هم متفاوت است و با هم مصالحه کنید. شما حتی می‌توانید به جای مشخص کردن تک تک مخارج، یک مبلغ کلی برای هزینه‌های شخصی در نظر بگیرید بدون آنکه به همسرتان در مورد آن توضیح دهید.

جلسه‌های بودجه‌بندی برای پیگیری هزینه‌ها بگذارید.
هر دو شما باید در کنترل و ردیابی هزینه‌ها شرکت کنید. جلسه‌های بودجه‌بندی هفتگی معمولاً برای همین هست. در طول این جلسه، شما می‌توانید در مورد این بحث کنید که شما در حال کار بر روی اهدافتان هستید. علاوه بر این، می‌توانید در مورد اینکه چقدر برای هر گروه حساب و هزینه برنامه‌ریزی شده‌ای که وجود دارد، بودجه دارید صحبت کنید. در ابتدا ممکن است لازم باشد هرشب این کار را انجام دهید ولی بعد از مدتی می‌توانید آن را فقط هفته‌ای یکبار انجام دهید.
شما می‌توانید از گوشی همراه خود برای این کار کمک بگیرید. یک نرم‌افزار حسابداری مثل اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ روی گوشی خود داشته باشید تا بتوانید همه اطلاعات را همگامسازی کنید و حتی یک قدم جلوتر از این؛ با ساختن یک کیف پول مشترک این کار را ساده‌تر کنید. همینطور که بودجه‌بندی شما به جلو حرکت می‌کند، این جلسات کوتاهتر و مؤثرتر خواهند بود.

علاوه براین، یادتان باشد در جلساتتان آرام باشید. اگر یکی از شما اشتباهی دارد، با هم راه‌حل پیدا کنید و با اصلاح آن به سمت هدف خود رو به جلو حرکت کنید.





برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.